Aile Hekimliği
Evde Sağlık Hizmetleri
Deniz Suyu
E-Posta
Bilgi Güvenliği
Kamu Hizmet Standartları
 

MEVSİMSEL GEÇİŞLERE DİKKAT

18.9.2013 

                           MEVSİMSEL GEÇİŞLERE  DİKKAT

        Mevsim geçişlerinde yaşanan havaların bir ısınıp bir soğuması vücudun savunma mekanizmasını zayıflattığı için soğuk algınlığı, grip ve nezle vakalarının artışına sebep olur. Bu günlerde bağışıklık sistemimizi ve metabolizmamızı koruma altına alıp, daha da güçlendirmenin en etkili yollarından biri yeterli ve dengeli beslenmedir. Hasta olmamak için dengeli beslenilmeli, vücudun direncini artıran C vitamini içeren gıdalar, portakal başta olmak üzere taze meyve ve sebzeler bolca tüketilmelidir.  Bu, her yaş grubu için geçerlidir. Özellikle enfeksiyonlara karşı daha duyarlı olan çocuklar, gebeler, emziren anneler ve yaşlılar için beslenme daha da önem taşır.

      Mevsim Geçişlerinde Nasıl Beslenmeli

      Yeterli ve dengeli beslenmeli gün içerisinde her besin grubundan yeterli miktarda almakla sağlanır. Böylece ihtiyacımız olan protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineralleri de almış oluruz. A ve C vitaminleri, antioksidan vitaminlerdir. Bu vitaminler, bağışıklık sistemimizi güçlendirerek, hastalıklara karşı direncimizi arttırır. Turunçgiller, havuç, brokoli, kabak, Brüksel lahanası, yeşilbiber, karnabahar,, maydanoz, roka, tere gibi sebzeler, vitamin ve mineral açısından zengin besinlerdir. Düzgün beslenilmeli, mutlaka meyve ve sebze tüketilmeli, uykuya dikkat edilmelidir. Aşırıya kaçmamak kaydı ile içinde birçok mineralleri içiren fındık, kuru kayısı, badem, ceviz gibi kuru yemişler yemek ve en az 2,5 litre sade su içmek alınabilecek basit önlemlerdir. Toplu taşıma araçlarını kullanırken çok dikkat edilmeli, indikten sonra eller ve yüz mutlaka yıkanmalıdır. Kişisel hijyene dikkat etmek birçok enfeksiyona maruz kalınmasını engeller.

     Kadınlarda ve çocuklarda daha sık görülen kansızlık özellikle havaların soğumasıyla üşüme, halsizlik vb. şikayetlere neden olabilir. Sonbahar ve kış aylarında demir içeriği yüksek yumurta, kırmızı et, karaciğer, pekmez ve kuru meyve. vb besinler tüketmek kansızlığa karşı koruyucudur ve demir depolarımızın yenilenmesini sağlarlar.

      Nasıl Giyinmeli

      Kişi üşümeyecek ve terlemeyecek şekilde giyinmeli, havanın aniden ısınıp,  soğumasına karşı tedbirli olmalı. Sonbahar genelde yağışlı geçen günlerdir. Hasta olmamak için ıslanmaktan mümkün olduğunca korunmak gerekmektedir. Eğer ıslanıldıysa ıslak giysilerin en kısa sürede kuru giysilerle değiştirilmeli. Çünkü ıslak giysiler vücut ısısını hızla düşürür ve hasta eder.

                                                         Herkese Sağlıklı Günler

Muğla İl Sağlık Müdürlüğü Anasayfa  |  Aile Hekimliği  |  Halk Sağlığı Laboratuvarı  |  GARD  |  Personel Yemek Listesi  |  SBN  |  İletişim Türkçe English